Free Shipping on ALL Products
camera reviewsbest cameraslens reviewsphotography tipscamera forumvideo toursphotography bookssupport me
It is currently Wed Oct 22, 2014 12:16 am

All times are UTC




Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat Nov 06, 2010 1:53 pm 
Offline

Joined: Sat Dec 20, 2008 12:54 am
Posts: 123
Hi guys,
I am really excited about this lens. back to the future of the Leica M days. The built quality is superb, the focusing ring is superb, and it focuses from infinity down to 1:3.9! yeah, not a big deal but for video it is a big deal. I love it. Got it at 7pm ran out and shot a few clips, direct link here, let me know what you think, will try to answer all questions
http://www.mikekobal.com/blog/?p=803
just uploaded, street photos here
http://www.mikekobal.com/blog/?p=830
Central Park daylight video sample shot @ 1.4 her
http://www.mikekobal.com/blog/?p=857
still very impressed with this lens.
cheers,
Mike

_________________
Mike Kobal
www.mikekobal.com


Last edited by MikeKobal on Mon Nov 08, 2010 4:58 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 06, 2010 5:32 pm 
Hi Mike,

nice clip with your new lens....held in ambient sodium-vapor orange all the way :-) And Kraftwerk..lol..now there's a walk down the memory lane of electronic music! Nicely done, as always.

This lens "snuck up" on me..somehow missed it completely. A very interesting offering with a much more usable 25mm focal length, than the Noktor 50mm (also for the micro 4.3 mount)
http://www.noktor.com/products.php

The shorter focal length offers a wider DOF @ F0.95.

In fact, there are two alternate offerings from Voitglander: 50/1.1 and 35/1.2 in M-mounts in the $1000 range.

Would you venture a guess as to why why we are seeing two F0.95 offerings in this mount in the $800-1200 range, while there is nothing at all for the Canon or Nikon mounts?

Cheers :-)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 06, 2010 6:50 pm 
Offline

Joined: Sat Dec 20, 2008 12:54 am
Posts: 123
haha, yup, thanks lahlahsr. I almost got the 50mm a couple month back but two friends suggested to stay away, supposedly not good wide open.
I guess Nikon and Canon are content w the 1.2/50mm, esp the Nikon is interesting, around 700bucks I believe and manual focus only.

_________________
Mike Kobal
www.mikekobal.com


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 08, 2010 12:20 am 
Offline

Joined: Sat Dec 20, 2008 12:54 am
Posts: 123
just updated my site with sample street photos taken today, aperture 1.4 in bright daylight
I am really impressed, direct link below, let me know what you think.
http://www.mikekobal.com/blog/?p=830
cheers,
mike

_________________
Mike Kobal
www.mikekobal.com


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 08, 2010 4:58 pm 
Offline

Joined: Sat Dec 20, 2008 12:54 am
Posts: 123
just uploaded,
Central Park video sample shot @ 1.4 her
http://www.mikekobal.com/blog/?p=857
still very impressed with this lens.
let me know what you think.
cheers,
mike
also added the links to first post

_________________
Mike Kobal
www.mikekobal.com


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  

All words, images, videos and layout, copyright 2005-2012 Gordon Laing. May not be used without permission.
/ How we test / Best Cameras / Advertising / Camera reviews / Supporting Camera Labs

Webdesign by Alphabase IT
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group